Eu nu trebuie să mă schimb.

Fără să îmi dau seama, un cumul de imagini și informații ce au in centru Anul Nou, noul eu, schimbare schimbare schimbare, variațiuni pe aceeași temă, mi-au trezit vechiul demon al anxietății ce îmi absorbea pofta de viață si de bucurie cu veșnicele lui pretenții: trebuie să dovedesc cine sunt, și anume un nimeni.

Voi fi mereu fascninată de dualitatea sufocantă ce se găsește în mine, și în alții, de altfel un lucru atât de banal și misterios în același timp. Există o linie atât de fină între fețele aceleiași calități, grija pentru tine se transformă în egoism, competitivitatea pendulază între recunoașterea valorii fiecărui individ și satisfacția scârboasă de a-i fi înjosit pe ceilalți, credința, între prejudecată și suprarațiune. Cum este posibil să fii așa de aproape și totuși departe, să îți curgă printre degete oportunitatea de a fi bun?

Dacă îmi doresc ceva acum la inceput de an, căci nu subestimez puterea începututilor, nu este să mă schimb. Aș pierde tot ce este mai frumos în mine, tot ce este mai particular. Îmi doresc însă să știu cum sa privesc la mine, la ceilalți. Să văd linia fină și să aleg de care parte mă aflu.

Eu nu trebuie sa ma schimb. Punct. Trebuie să ma găsesc. Și atunci când mă voi gasi, nu va trebui sa dovedesc nimanui cine sunt: voi fi!

One thought on “Eu nu trebuie să mă schimb.

  1. Imi pare rau, dar trebuie sa te schimibi…. Suntem o devenire, nu exista statica existentiala. Nu trebuie sa te schimbi ca sa te placa cineva, asta e clar. Insa daca spui ca te impartasesti din Hristos si nu te schimba aceasta legatura la nivel fundamental, ceva s-a intrerupt intre tine si El. Putem sa reformulam lucrurile si sa spunem ca Hristos iti restaureaza umanitatea, dar aceasta semantica e limitativa. Deci fi Cu Isus mereu si atunci ai sa fi ce trebuia dintotdeauna sa fii!

    Like

Leave a Reply

