Low ShamPoo ha?

Deja obișnuiți cu tendințele mele de a experimenta vara diverse lucruri legate de înfățișarea mea, nu mai este surprinzător să spun că am încercat și eu varianta de șamponare alternativă. Ce presupune aceasta? Obișnuirea părului cu un alt tip de agent de curățare, de obicei artizanal, făcut cu oțet și alte ingrediente (?). Ei, eu nu am fost așa determinată încât să merg pe varianta complet naturistă, deci mare mi-a fost încântarea când cei de la Yves Rocher au lansat un așa zis șampon fără sulfați sau silicon.  

Am așteptat așa mult până să vă scriu pentru a-mi putea urmări evoluția părului și dacă, până la urmă, șamponul funcționează. În primă fază, poate și pentru că părul mi-a fost expus excesiv la apă de bazin cu clor, părul meu s-a făcut lățos, asemeni unor dreduri, ca să nu mai zic că șamponul mi-a provocat mătreață, mâncărimi și mi-a lăsat părul neobișnuit de lipicios (de unde și explicația pentru dreadlocks). Primul instinct: m-au fraierit!

Totuși, înțelegând că părul meu era obișnuit cu curățarea profundă a detergenților din șampoanele obișnuite, i-am lăsat timp să se acomodeze. Și s-a obișnuit într-adevăr, într-o oarecare măsură.

Poate este și un efect psihologic, un fel de placebo invers, când simți că în loc de spume și păr aspru, te „speli” pe cap cu o cremă, mai degrabă o întinzi pe păr și apoi masezi, iar după părul nu mai e electrizat (în cazul meu), ci domolit. Simți că nu ești suficient de curat.

Ce am observat, însă, interesant e faptul că părul își recapătă echilibrul natural și nu se mai murdărește așa des. Am progresat de la a simți nevoia de a mă spăla în fiecare zi, la odată la trei zile: pentru cei cu părul gras, pare a fi un life-saver. Mai mult, având părul ondulat, deseori mi se electriza și era extrem de greu de controlat. Acum pare a se fi îmblânzit, iar când decid să îl las natural, buclele se așează mai definit.

Profitând de lipsa îngrășării părului și deci a prelungirii intervalului dintre spălări, am început să folosesc șamponul uscat de la Balea, despre care doar lucruri rele am auzit. Eu sunt mulțumită până acum. Face ce promite: scoate mirosurile neplăcute din păr și îi oferă o oarecare revitalizare. Nu mă aștept, desigur, să mă simt proaspăt spălată și nici nu îl folosesc excesiv. Cu acestea în minte, îl recomand.

Acum mai rămâne întrebarea: m-am convertit la șamponare alternativă? Nu prea cred. Probabil voi mai face din când în când o cură de „dezintoxicare” a părului, dar simt lipsa șamponului clasic. Sau poate le voi alterna pentru o curățare eficientă, dar și una blândă. Orice aș hotărî, vă provoc la un experiment, chiar dacă vara e pe sfârșite, pentru alții toamna reprezintă anotimpul începuturilor noi.  spn3

Leave a Reply

